Snapchat lanceert conversie pixel
Een jongere doelgroep bereiken? Dan is Snapchat het kanaal! En vanaf nu helemaal: Snapchat lanceert conversie pixel. Dit betekent dat je eindelijk conversies kan meten. Later zul je hier ook je doelgroep mee kunnen retargeten. In dezelfde stijl zoals we dat kennen van Facebook.
Inmiddels heeft Snapchat meer dan 166 miljoen gebruikers die gemiddels 30 minuten snapchatten. Welke conversies kunnen momenteel gemeten worden? Deze:
- Aankoop
- Bewaren
- Starten van Checkout
- Toevoegen aan winkelmandje
- Content bekijken
- Betaling toevoegen
- RegistrerenSign Up
- Zoeken
- Pagina weergave
De verschillende advertentie producten van Snapchat
Maar even terug. Snapchat marketing, performance based marketing, hoe zit het ook alweer? Tot voor kort richtte Snapchat zich vooral op hun gebruikers. Het verbeteren van de app. Nieuwe features en het laten groeien van de ‘user base’. Als marketeer, in ieder geval in Europa, kon je nog weinig. Behalve misschien geo filters inzetten.
Snap Ads
Vanaf nu wordt het ook voor marketeers leuk om Snapchat in te zetten. Waarom? Niet alleen omdat je een hele nieuwe generatie kan bereiken, maar ook omdat de beleving compleet anders is dan welk ander marketing platform (AdWords, Facebook, e.d. ) dan ook.
Geen idee waarom je Snapchat zou moeten inzetten? Lees dan het blog over Snapchat marketing met verschillende ideeen hoe je kan beginnen met Snap Ads.
Mobile Only
Snapchat is een mobile only platform. In een tijd waarin de smartphone een van de belangrijkste tools is in je dagelijkse leven, uitermate relevant.
De advertentie beleving is veel meer immersive dan met elke ander advertentie product van concurrerende platformen. Dit omdat Snap Ads altijd fullscreen (staand) zijn met geluid aan. Vergelijk dat met de display ads van AdWords of Facebook. Of zelfs de tijdlijn ads van Facebook of Instagram. En je snapt dat je jouw doelgroep veel intenser bereikt.
Starten met Snapchat marketing
Wil je starten met Snapchat marketing en heb je hulp nodig? Momenteel zijn het vooral de Snap Ads waar wij klanten mee zullen helpen. Dit omdat het marketing dashboard vrijwel geheel overeenkomt met Facebook marketing functionaliteit.
Het bouwen van Aangepaste doelgroepen (Custom Audiences), Vergelijkbare doelgroepen (Lookalike Audiences) en zometeen ook het retargeten en meten van conversies is zeer vergelijkbaar met Facebook/Instagram technieken en strategieën.