Over

Waarom Social Masters

Ben je het zat dat jouw online inspanningen niet de resultaten leveren die je écht wil?

Je bent blogs aan het schrijven om gevonden te worden in Google, plant tig berichten in op Facebook en nog meer op Twitter. Misschien ben je ook al gestart met Instagram omdat dat nu h​ét kanaal is. En je bent net gestopt met Snapchat want dat was toch niet jouw doelgroep. Of hoe zit het dan met LinkedIn?

Waarom zou je eigenlijk aan social media doen als het je alleen bereik of betrokkenheid oplevert?

Want als je eindelijk een mail uitstuurt naar je lijst omdat je een geweldig event, product of een andere aanbieding hebt, dan reageert er niemand. Dat terwijl je zoveel werk hebt verricht om online zichtbaar te zijn, veel mensen te bereiken, regelmatig updates te doen op social media en goed vindbaar te zijn. 

Of het omgekeerde. Ineens komen de aanmeldingen binnenstromen. Maar je hebt eigenlijk geen idee hoe het kan dat dit zo goed loopt. Ja, je hebt wel een vermoeden. Want je collega heeft 'iets' op Facebook gedaan. Maar wat precies? 

Hoe handig zou het zijn als je precies weet welk kanaal goed converteert? En je succesvolle strategieën kan herhalen met een druk op de knop?

Dan kun je hier een volgende keer weer op inzetten. En vooral, al die andere tijdrovende zaken niet meer doen. 

Ben je klaar om 100 x meer resultaat uit je online inspanningen te halen?

​Tegelijkertijd, heel veel aanmeldingen, leads of nieuwe contacten zijn leuk, maar hoe zorg je er nou voor dat je de juiste aanmeldingen krijgt. Denk bijvoorbeeld aan de werving van studenten (bij ​een numerus fixus of excellente studenten). Of sollicitanten. Of het kwalificeren van leads, zodat je alleen personen hoeft te bellen die serieus geïnteresseerd zijn. ​En dit allemaal zonder dat je met allerlei excellijstje moet gaan klooien.

Zou het niet fijn zijn als je deze contacten automatisch kan filteren?

Hoeveel tijd en frustratie zou jou dat besparen? En niet alleen jou. Ook jouw prospects zullen blij zijn als ​ze niet door jou worden platgemaild zonder dat ze echte interesse hebben in wat jij te bieden hebt. 

Stop je energie in mensen die wél fan van jou, je organisatie of bedrijf zijn. En je zal zien dat je minder uitschrijvingen op je nieuwsbrief hebt. Dat er minder mensen zijn die je al dan niet vriendelijk laten weten dat ze niks meer van je willen horen via mail, social media of website.

En vooral: je zal heel veel meer resultaat boeken met je online marketing inspanningen.

Je weet dat het anders kan. Sterker, je weet dat het anders moet.

Want posters ophangen, flyeren, call centers inzetten of mensen op straat of aan deuren aanspreken, levert ook al lang niet meer zoveel op als vroeger. 

Je weet dat je in veel minder tijd, voor minder ​budget en werk zoveel meer resultaat ​haalt als je het internet nu eens echt goed inzet. Alleen hoe? 

Met Social Masters help ik ​jou om al deze uitdagingen te overwinnen.

En om meer resultaat te halen uit het internet. In minder tijd, voor minder budget, maar vooral met minder frustratie en moeite.

​Ik laat het internet voor je werken.

Tegelijkertijd help ik je om focus aan te brengen in je strategie. En ik ondersteun je daarbij met de juiste tools, een berg kennis en nodige ervaring. 

​Als je met me werkt, mag je achterover hangen  of juist over mijn schouder meekijken. En kun je altijd de resultaten monitoren en bijsturen wanneer je wil.

​Check hoe we kunnen samenwerken.

​17 jaar marketing ervaring

Ooit stond ik ook voor dezelfde beslissing als jij nu staat: Zal ik meer gaan inzetten op internet voor mijn marketing of blijf ik gewoon doen wat ik nu doe? 

Ook ik heb alles geprobeerd in verschillende rollen als marketeer, verkoper en fondsenwerver. Posters ophangen, flyeren, marketing events op de Dam, ambassadeurs inzetten, (ja zelfs Koningin Maxima spreken!), koud bellen, gerichte mailing en nabellen, landelijke TV en radio aandacht ... etc. 

Totdat ik na 12 jaar merkte dat je met bloggen veel sneller meer aandacht krijgt. En mensen mij gingen benaderen in plaats van andersom. Tegelijkertijd heb ik door crowdfunding geleerd hoe je succesvol online campagnes opzet. Toen ik erachter kwam hoe snel je online resultaat kan behalen in tegenstelling tot alle andere kanalen en strategieën die ik tot dusver gebruikte, werd ik helemaal enthousiast. 

En als vanzelf kwamen klanten op mij af om hen te helpen ook een volautomatische online marketing machine op te zetten. In plaats van weer de zoveelste awareness campagne op te zetten met mega media waarde. Zonder duidelijke marketing doelstelling. 

Vanaf toen ben ik compleet los gegaan met het testen en toepassen van de hoogst converterende strategieën, tools en technieken. En volledig in gaan zetten op online marketing en growth hacking. 

Vooral omdat online alles perfect meetbaar is en je  precies ziet wat je doet, kun je snel bijsturen, indien nodig. Dat maakt het niet alleen heel transparant, maar geeft ook gewoon een fijn gevoel. Omdat je exact ziet wat er met je investering gebeurt en hoeveel het oplevert. 

Inmiddels heb ik meer dan 5 jaar online- en crowdfunding marketing ervaring. En kan ik terugkijken ​op fantastische klanten en opdrachtgevers variërend van BN-ers zoals Typhoon of Daan Roosegaarde tot politieke partijen, uitgevers, trainingsbureau's, coaches, zorg instellingen en universiteiten. 

Werkwijze

Een van deze zaken waar ik veel respect voor heb, is jouw tijd. De tijd die je nu al  hebt besteed bijvoorbeeld aan het lezen van deze pagina bijvoorbeeld ; -) Dat waardeer ik enorm. Ik werk daarom als online bureau en ​plaats onafhankelijk. Fysieke afspraken maken, op en neer reizen kost zowel jou als mij veel tijd. En is niet altijd nodig.  

Ik ben een groot voorstander van online samenwerken.

Inmiddels heb ik meerdere klanten door heel Europa (Portugal, Spanje, Roemenië) en zelfs in China mogen helpen, zonder daar maar een keer naar af te hoeven reizen. Het internet biedt prima mogelijkheden om met elkaar te communiceren. En ik maak daar graag gebruik van. 

Als we gaan samenwerken, kun je online over mijn schouder meekijken. En heb je dus volledig inzage in elke stap die ik onderneem om jouw resultaat te vergroten. ​

Kunnen we elkaar dan helemaal niet in persoon ontmoeten? Natuurlijk wel. Maar ​ik probeer ik dit liefst zo te plannen dat we het meest uit onze tijd halen. Voor een training of strategie sessie bijvoorbeeld. 

Meer weten? 

Spreekt dit je aan en heb je vragen over de ondersteuning die jij kan krijgen? Kijk dan snel wat de verschillende mogelijkheden zijn >>>