Facebook marketing tips, tricks & technieken

Instagram berichten inplannen met Studio voor makers

Instagram berichten inplannen met Studio voor makers Yes, eindelijk kun je berichten inplannen via Instagram! Dit doe je met Studio voor makers. Een tool die Facebook een tijd geleden al introduceerde. Hier schreef ik toen ook al dit blog over. En het lijkt alsof Facebook mijn blog heeft gelezen, want toen schreef ik: "Helaas zijn al die leuke bericht maak opties alleen bep [...]

Lees meer»

Hoe zie je snel reacties op Facebook advertenties

Als je meerdere campagnes en advertentie sets gebruikt, is het lastig om snel reacties op alle verschillende advertenties te zien. Als je dit handmatig wil doen, zul je letterlijk in elke advertentie set op alle advertenties moeten klikken om reacties te zien. Dat is natuurlijk best bewerkelijk. Gelukkig is hier een betere oplossing voor. Hiervoor gebruik je 'aangepaste kolo [...]

Lees meer»

Studio voor makers

Facebook introduceert Studio voor makers Altijd al je Instagram statistiek op desktop willen inzien. Of geld verdienen met je Facebook video's? Dan kan nu met Facebook Studio voor makers. Een Facebook desktop tool voor meer inzage en beheermogelijkheden van je Facebook pagina's en Instagram business accounts. Waarom? Op het eerste gezicht lijkt sommige functionaliteit dubbel [...]

Lees meer»

Extra Facebook pixel instellen

Wil je op een bestaande ad account een extra pixel toevoegen. Bijvoorbeeld omdat je meerdere sites beheert waarvoor je wil adverteren vanuit 1 ad account.  Dan heb je via Business Manager de mogelijkheid om 10 pixels aan te maken. Je kan dit alleen doen via jouw Business account, dus niet je privé account. L [...]

Lees meer»

Facebook adverteren

Facebook adverteren Waarom starten met Facebook adverteren? Daar zijn hele goede redenen voor. En die zal ik in dit blog geven. Maar de allerbelangrijkste is: Facebook werkt perfect als je wervings- of groeidoelstellingen hebt. Zowel voor profit als non profit, B-to-C als B-to-B. Ben je ondernemer en wil je nieuwe klanten werven? Ben je coach of trainer en wil je jouw [...]

Lees meer»

Het verschil tussen social media marketing en social marketing

​Facebook adverteren: Organisch of betaald bereik?Ben je braaf elke dag content op je sociale kanalen aan het plaatsen, maar vraag je jezelf soms toch af: "Waar doe ik het voor?"Of misschien heb je een heel team dat via Hootsuite, Buffer, Coosto of andere social media planners dagelijks bezig is jouw sociale kanalen te voorzien van de mooiste video's, foto's.Ja, het levert he [...]

Lees meer»

Facebook en privacy

Facebook en privacy Wat een week voor Facebook en elke Facebook marketeer! Door het Cambridge University schandaal lijkt het alsof de wereld instort wanneer het gaat om Facebook en privacy.  Maar is iedereen van Facebook af? Voor zover ik kan zien heeft het aantal gebruikers in Nederland niet eens een deuk opgelopen. Ja, er zullen best mensen zijn die hun account hebben opg [...]

Lees meer»

Tekst in je Facebook advertentie. Wat is belangrijk om te weten?

Tekst in je Facebook advertentie Hoe zit dit precies? Waarom is het belangrijk dat je weet hoeveel tekst in je Facebook advertentie afbeelding gebruikt mag worden? Dat leg ik in onderstaande video uit. Stop met flyeren, leer adverteren Veel adverteerders benaderen adverteren namelijk met  de oude marketing gedachte. Dit noem ik bushokjes marketing. Je denkt na over e [...]

Lees meer»

Werk met een funnel

Wil je meer uit je Facebook marketing halen om je producten, diensten beter te verkopen? Dan heb ik de volgende tip. Werk met een funnel. Wat is dat? Ik leg het uit in deze video. [...]

Lees meer»

Gebruik Facebook. Maar laat je niet gebruiken.

AuW, dit doet pijn Facebook heeft vorige maand zijn tijdlijn algoritme veranderd waardoor jouw berichten als bedrijf of organisatie NOG MINDER worden gezien. Facebook doet dit omdat het zijn gebruikers relevant berichten van vrienden en familie wil laten zien. Zodat je op Facebook blijft. En content marketeers en communicatie professionals worden gek! Hoe gaan ze er nu voor zo [...]

Lees meer»

Facebook Advertentiebeheer is Power Editor

Wat valt je op aan bovenstaande afbeelding? Precies. Er mist iets. Weet je al wat? Inderdaad. De Power Editor. Facebook Advertentiebeheer is Power Editor! En vica versa. Het heeft even geduurd in mijn account althans. Ik schreef al veel eerder over het feit dat Facebook Advertentiebeheer zou samensmelten met de Power Editor. Maar pas sinds vandaag zie ik dat de wijziging i [...]

Lees meer»

Facebook meten is weten

Facebook meten is weten Facebook heeft een nieuwe functionaliteit uitgerold in je marketing dashboard: Meten is weten. Je kan momenteel voor campagnes en conversies een test opzetten waarna Facebook voor jou de data produceerd voor jou om te leren. Op die manier kun je via dit test en leer principe je business laten groeien. Ideaal bijvoorbeeld als je 2 campagnes hebt o [...]

Lees meer»

Verschil tussen search- en social marketing 

Het verschil tussen search- en social marketing Als je meer resultaat wil behalen met je online marketing inspanningen, dan is het goed te weten wat het verschil is tussen search- en social marketing.    Om je hierin verder in mee te nemen dit blog en onderstaande video. Hier leg ik het verschil uit tussen Google en Facebook. Of specifieker: search- en social marke [...]

Lees meer»

Facebook Leads Ads gids

Facebook Leads Ads Beginnen met Facebook Leads Ads? Een goed idee. Maar het kan even puzzelen zijn om deze op te zetten. Ook is het belangrijk te weten dat je de eerste keer wat stappen moet doorlopen. In dit blog leg ik het uit. Afbeelding: Facebook Leads Ads zijn ontwikkeld om het invullen van formulieren op mobiele apparaten te versnellen en vergemakkelijken. Privac [...]

Lees meer»

Social marketing trends 2018

Social marketing trends 2018 Ben je al je plannen voor 2018 aan het maken? Dit zijn 7 social marketing trends 2018. Begin er nu alvast mee. Of verdiep je er verder in, zodat je in het nieuwe jaar nog mooiere resultaten behaalt. 1. Facebook Het grote blauwe marketing monster wordt groter en groter. Momenteel bestaat de kolos uit 4 belangrijke, grote kanalen: Facebook, Instagr [...]

Lees meer»

Weergave systeem Facebook: Leerfase

Facebook heeft een nieuwe feature uitgerold in de Power Editor. (En hoogstwaarschijnlijk ook Ad Manager, aangezien deze twee samen gaan smelten): de Leerfase. Deze fase start zodra je een advertentieset hebt ingesteld en Facebook start met het weergeven hiervan. Of nadat je een grote wijziging hebt aangebracht. (scroll naar 'Wat zijn aanzienlijke wijzigingen?' voor details [...]

Lees meer»

Berichten Boosten beperkt 

Berichten Boosten beperkt Vanaf 15 september 2017 is berichten boosten beperkt op Facebook. De reden is dat Facebook advertentie producten effectiever wil maken. Door weinig gebruikte berichttypes of berichten die niet gelinkt zijn advertentiedoelstelling te verwijderen. Afbeelding: Een bericht boosten gaat snel en makkelijk. Druk op 'bericht promoten' en stel je targetting e [...]

Lees meer»

Business Manager uitgebreid met activiteit

Business Manager uitgebreid met activiteit Business Manager heeft een kleine update ontvangen. Als je kijkt in je dashboard onder 'Bedrijfsmanager' zie je nu een extra tab 'Activiteit' Afbeelding: Business Manager uitgebreid met activiteit tab In de  'Activiteit' tab kun je snel zien welke rolwijzigingen hebben plaatsgevonden de afgelopen 30 dagen. Hiermee heb je ma [...]

Lees meer»

Verdienen met Facebook marketing

Verdienen met Facebook marketing Wil je meer leads, klanten, inschijvingen of omzet en verdienen met Facebook marketing? Dan is dit platform een ideaal marketing kanaal om deze doelstellingen te behalen. Ten eerste omdat 'iedereen' op Facebook zit (10 miljoen Nederlanders). Ten tweede omdat je met Facebook veel beter dan welk kanaal dan ook kan 'targetten': de juiste doelgroep [...]

Lees meer»

Koppeling van Facebook leads aan je CRM

Het lijkt erop dat Facebook stilletjes een zeer grote update heeft gedaan waardoor je niet alleen veel euro's bespaart, maar die het jou als adverteerder veel makkelijker maken om lead advertenties in te zetten. Namelijk een koppeling van Facebook leads aan je CRM. Is je dit ook al opgevallen in je dashboard? Wellicht is deze nog niet bij iedereen uitgerolt. Bij mij in ieder [...]

Lees meer»