Hoe vind je in Google Analytics op welke zoekwoorden jouw pagina wordt gevonden?

Een van de beste manieren op je website te optimaliseren als je meer conversie wil, is om je best bezochte pagina’s te achterhalen. Dit is simpel.

Gedrag > Site-content > Alle pagina’s

Best bezochte pagina in google analytics

Bestemmingspagina’s

Als je jouw website goed hebt geoptimaliseerd, zul je veel verkeer krijgen via Google Organic Search. En wat je natuurlijk wil weten, is op welke zoekwoorden jouw best bezochte pagina’s worden gevonden. Enerzijds ter dubbelcheck of jouw optimalisatie inderdaad het effect heeft wat je beoogd. Namelijk dat jouw pagina op de zoekwoorden die jij wil wordt gevonden.

Anderzijds kan het zo zijn dat je nieuwe zoekwoorden ontdekt waarop je pagina wordt gevonden. Dit is natuurlijk super waardevolle informatie! Je kan hiermee jouw pagina verder optimaliseren en nog meer laten aansluiten naar waar bezoekers naar op zoek zijn. Ook kun je hen een optin aanbod voorschotelen in de vorm van een lead magnet of content upgrade. Hiermee haal je meer conversie uit je pagina.

Hoe doe je dit? Ga naar Aquistitie > Search Console > Bestemmingspagina’s

Zoekwoorden

En klik dan door op de bestemmingspagina waar je de zoekwoorden van wil zien.

Zoekopdrachten van bestemmingspagina

Voila! Alle zoekopdrachten waar je pagina op is gevonden zijn hier te zien.

En nu?

Heeft dit blog je geholpen? Of heb je nog andere tips? Laat het hieronder even weten.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments