ActiveCampaign email marketing en automation

Op zoek naar het beste email marketing systeem om leads binnen te halen, op te volgen en klanten te behouden? Kijk dan naar ActiveCampaign. Het systeem dat ik zelf al jaren gebruik en al mijn klanten adviseer. Het is namelijk niet alleen en krachtige marketing tool. Ook als je al een bestaande database hebt van contacten, donateurs, leden of relaties en je wil deze makkelijker, sneller en gerichter emails sturen dan is dit systeem voor jou. Denk bijvoorbeeld aan het automatiseren van: 

- een uitnodigingstraject voor een congres, bijeenkomst, open dag of ander evenement. 

- een training, serie online lessen of programma via e-mail 

- een op maat gemaakte onboarding van nieuwe leden, medewerkers, donateurs, klanten, studenten of andere nieuwe contacten

- een follow-up nadat iemand je e-book heeft gedownload

-  een challenge waarmee je jouw autoriteitspositie vergroot

- reminders wanneer iemand een product in het mandje heeft gedaan, maar niet via jouw webshop gekocht

Dit zijn slechts enkele van de vele mogelijkheden. Wil je het gratis proberen mét begeleiding? Dan heb ik een gratis online training voor je klaarstaan waarmee je meteen kan starten door op onderstaande knop te drukken. 

Liever eerst wat meer uitleg? Dan ga ik je hier uitgebreider vertellen waarom ik zo fan ben van dit email marketing en automation systeem. En vooral wat jij daar mee kan! Ik heb zelf namelijk verschillende systemen geprobeerd. En ik liep telkens tegen beperkingen of gebruikerswensen die simpelweg niet aanwezig waren. En ook nooit op zo'n manier ontwikkeld zouden worden dat ik er daadwerkelijk meer uit kon halen. Denk aan MailChimp, Spottler, Drip en Aweber. Of zelfs autoresponder plugins voor WordPress zoals Arigato. Ik kan een heel boek schrijven om deze met ActiveCampaign te vergelijken, maar in het kort komt het er gewoon op neer dat:

ActiveCampaign tegen een gunstige prijs, zeer geadvanceerde email technieken biedt terwijl het nog steeds bijzonder gebruiksvriendelijk is.

En dit lijkt simpel. Maar vaak is het zo dat email marketing systemen zo eenvoudig zijn dat het qua functionaliteit op een gegeven moment te beperkt is. Of het omgekeerde,  het pakket is zo uitgebreid dat het onnodig complex is en daarmee niet makkelijk mee te werken. Maar genoeg met andere systemen vergelijken! Wat maakt dit systeem nou zo fantastisch? 

Gebruiksvriendelijke automation

Naast alle basis functionaliteit zoals emails opmaken, nieuwsbrieven inplannen en versturen, lijsten en segmenten aanmaken en in overzichtelijke rapportages zien wie welke mail heeft geopend, heeft ActiveCampaign het gebruikvriendelijkste automation systeem. Wat mij betreft.  Voordat ik dieper ingaan op wat 'automation' precies en waarom dit bijzonder krachtig is, eerst een afbeelding. Hierin zie je dat de automation volledig gevisualeerd is. Dat maakt het super makkelijk om snel inzage te krijgen in alle stappen en onderdelen waar zo'n automation uit bestaat. Verder zijn alle element 'drag & drop'. Dat betekent dat je snel verschillende kan kiezen en in de automation kan slepen. Zonder ingewikkeld programmeerwerk. Jaren geleden was dit ondenkbaar. En vooral: super kostbaar. Dit zit er nu standaard in voor een fractie van de kosten die je en ontwikkelaar zou moeten betalen. 

Betaal alleen voor actieve contacten

In tegenstelling tot andere aanbieders, betaal je bij ActiveCampaign alleen actieve contacten. Het aantal contacten dat zich uitschrijft of 'bouncet' kan namelijk in de loop van de tijd best oplopen. In je dashboard kun je heel makkelijk checken hoeveel actieve contacten je hebt. Maar ook hoeveel onbevestigd, uitgeschreven of gebounced. Voor die laatste groep contacten betaal je bij ActiveCampaign dus niet. En dat is wel zo fijn. 


ActiveCampaign blogs

Eerst meer lezen? Check dan mijn blogs over ActiveCampaign

Evenement organiseren

Evenement organiseren Ga je een evenement organiseren en vraag je jezelf het volgende af hoe kan ik: Sneller en makkelijker bezoekers voor mijn evenement / congres / bijeenkomst / sessie/ training / workshop / open dag / voorstelling werven en beheren? Een evenement organiseren, maar dan met meer rust in hoofd? Stoppen met dat geklooi met verschillende Excel lijsten en zoek [...]

Lees meer»

Facebook en privacy

Facebook en privacy Wat een week voor Facebook en elke Facebook marketeer! Door het Cambridge University schandaal lijkt het alsof de wereld instort wanneer het gaat om Facebook en privacy.  Maar is iedereen van Facebook af? Voor zover ik kan zien heeft het aantal gebruikers in Nederland niet eens een deuk opgelopen. Ja, er zullen best mensen zijn die hun account hebben opg [...]

Lees meer»

Hoe vanuit ActiveCampaign brieven printen met vooringevulde adres gegevens

Brieven sturen vanuit ActiveCampaign Email is fantastisch en nog steeds essentieel binnen je marketing machine. Toch kan het zijn dat je ook nog brieven wil sturen per post. Of bijvoorbeeld fysieke uitnodigingen of in ieder geval iets in papier waarop een adres  of andere gepersonaliseerde gegevens van je contact moet komen te staan. Hoe fijn is het dan als je ook hiervoor van [...]

Lees meer»

Social marketing trends 2018

Social marketing trends 2018 Ben je al je plannen voor 2018 aan het maken? Dit zijn 7 social marketing trends 2018. Begin er nu alvast mee. Of verdiep je er verder in, zodat je in het nieuwe jaar nog mooiere resultaten behaalt. 1. Facebook Het grote blauwe marketing monster wordt groter en groter. Momenteel bestaat de kolos uit 4 belangrijke, grote kanalen: Facebook, Instagr [...]

Lees meer»

Custom Audiences toevoegen via ActiveCampaign

Custom Audiences toevoegen via ActiveCampaign Stel je eens voor dat je jouw emaillijst ook nog eens automatisch op Facebook zou kunnen bereiken. Of dat je je leads die via Facebook binnenhaalt automatisch zou kunnen retargeten.  Of juist het tegenovergestelde: deze uitsluiten van verdere wervende berichten. Maar alleen inhoudelijke berichten met veel premium waarde omdat zij [...]

Lees meer»