Vergelijkbare Doelgroepen Meerdere locaties
Sinds kort kun je voor Vergelijkbare Doelgroepen meerdere locaties toevoegen. Een functionaliteit die al eerder door Facebook was geïntroduceerd, maar nu ook in Nederland beschikbaar is.
Waarom is dit zo geweldig? Omdat je voor het creëren van Vergelijkbare Doelgroepen (Lookalike Audiences) niet meer gebonden bent aan landsgrenzen. Voor marketeers die zich op internationale markten richten, is een afbakening in landsgrenzen natuurlijk ontzettend beperkend. Internet is internationaal, dus waarom zou je je beperken tot landen?
Wat heb je er aan?
Per continent kun je nu meerdere landen targetten. Voorheen moest je een Vergelijkbare Doelgroep per land aanmaken. Dat is niet alleen erg omslachtig en onoverzichtelijk als je veel landen wil targetten. Maar het kost ook veel tijd om al die Vergelijkbare Doelgroepen te monitoren en optimaliseren.
Je kan meerdere landen kiezen op basis van continent.
Met Vergelijkbare Doelgroepen Meerdere locaties targetten kan niet alleen per continent, maar ook per regio. Zo kun je kiezen voor de volgende regio’s: vrijhandelsgebieden, App Store gebieden, Opkomende markten of Euro gebieden. Zo heb je in een klap een miljoenen doelgroep tot je beschikking.
Nu ook regio’s targetten via Vergelijkbare Doelgroepen Meerdere locaties.
Use cases
Voorbeelden waarin het bijvoorbeeld super handig is om op basis van bijvoorbeeld regio in plaats van land te adverteren, is als je app developer alle mensen met een Android apparaat wil bereiken. Dit kan nu makkelijk en snel door in ‘App regio’s’ ‘Landen met Android store’ te kiezen.
Bereik in een klap Vergelijkbare Doelgroepen met een Android telefoon
Een ander voorbeeld is als je mensen die op je klanten lijken en Frans spreken woonachtig in Europa wil bereiken. Dan kun je via ‘Euro gebied’ alle landen selecteren in Europa waar Frans wordt gesproken. Lekker makkelijk.
Kies nu snel op basis van taal meerdere landen.
Heb jij de functionaliteit al in je Doelgroepen tab ontdekt en hiermee Vergelijkbare Doelgroepen gemaakt? Wat is jouw ervaring?