Tracking en tags

Wat is tracking?

Om je online marketing activiteiten te kunnen starten en verder te bouwen, moet je precies weten wie, wanneer, welke acties verricht op je website.

Op die manier kun je via social media, maar ook via andere online kanalen de juiste mensen bereiken en overhalen om bepaalde acties te verrichten.

Dit doe je met zogenaamde tracking code en tags. De bekendste zijn bijvoorbeeld Google Analytics’s Global Site Tag (voorheen Universal Analytics) of de Facebook Pixel. Maar zo zijn er nog veel meer tags waarmee je precies kan doormeten wat je online marketing activiteiten opleveren. Op deze manier kun je jouw website en campagnes optimaliseren en de marketingdoelstellingen behalen die je voor ogen hebt.

Deze tracking en tags installeer je in de broncode van je website. Dat klinkt heel technisch, maar is niet per se heel moeilijk. Veel CMS-en hebben ergens wel een onderdeel ’tracking’ of een vergelijkbare term waar je deze code kan plaatsen.  Sommige WordPress thema’s zoals die ik gebruik van Thrive hebben een aparte sectie waar je deze snel en makkelijk kan plaatsen.

[thrive_link color=’blue’ link=’https://socialmasters.nl/blog/’ target=’_self’ size=’medium’ align=”]Meer lezen[/thrive_link]