Snapchat marketing
Snapchat inzetten om je doelgroep te bereiken en conversie doelstellingen te realiseren? Marketing via dit kanaal is ontzettend krachtig en heeft net als bijvoorbeeld Facebook/Instagram een enorm geavanceerd advertentie apparaat waarmee je perfect kan doormeten wat jouw marketing inspanningen je opleveren. Of in plat Nederlands: Hoeveel elke euro je oplevert. Twijfel je nog, hier wat Snapchat marketing ideeën
Wellicht heb je nog niet aan Snapchat gedacht als marketing kanaal, omdat je bijvoorbeeld denkt dat je doelgroep te jong is. En daarom niet kapitaalkrachtig genoeg is om je producten of diensten aan te schaffen. Maar dan heb ik hier wat ideeën voor je die Snapchat marketing voor jou in een keer interessant zal maken.
Snap Ads campagne ideeën
Marketeers van speelgoed en FMCG (snoep, chips en dat soort producten) bedrijven het natuurlijk al lang: kinderen bepalen wat er bij papa en mama in het boodschappen wagentje belandt. Of op het sinterklaas verlanglijstje komt.
Maar een Snapchat campagne hoeft absoluut niet alleen op directe verkoop gericht te zijn. Toch kun je perfect inzetten op de decision making factoren van een jongere doelgroep (jonger dan 18). Vooral voor sectoren die van nature niet zo commercieel zijn ingesteld, heb ik hier een paar ideeën:
Cultuur
Museum – Nieuwe expositie gericht op familie’s of kinderen? Hoe zorg dat je dat je kinderen papa en mama gek maken om hier naartoe te gaan? Precies!
Bonus idee: Combineer dit met een Facebook campagne op ouders en je target zo de complete familie.
Theater – Leuke kindervoorstelling? In plaats van flyeren op scholen of posters ophangen, is er nu een prima alternatief. Inderdaad, you guessed it.
Onderwijs
Je bent een school, universiteit en je wil studenten trekken voor je Open Dagen. Waar denk je dat die doelgroep zit? Bingo.
Bonus idee: Een stap verder is natuurlijk dat je niet alle leerlingen op je Open Dagen wil krijgen. Dat is simpel. Als je jouw ads goed target. Nee, je wil wellicht alleen leerlingen met een specifiek profiel. Omdat je bijvoorbeeld maar een maximum aantal mensen kan toelaten. Of omdat je alleen excellente leerlingen wil en niet de middelmaat.
Naast het generen van deze leads, zul je deze dan ook nog moet ‘filteren aan de achterkant’. Voor dit blog wat te uitgebreid om uit te leggen. Maar neem vooral contact op als je hier meer over wil weten.
Zorg
Vacatures – Voor verschillende beroepsgroepen is een tekort in de zorg. Soms omdat de functie niet bekend is. Denk aan een beroep als praktijkondersteuner, declarant of gezinshuisouder. En zo zijn er nog meer. Een beroepskeuze begint al voordat iemand een opleiding kiest. Hoe zou je bij die doelgroep het bewustzijn kunnen verhogen? Exacte mundo!
Nu jij
Ik zou nog heel lang kunnen doorgaan met meer voorbeelden. Zoals voor poppodia, festivals, pretparken, muziekscholen, zwembaden, sportclubs en meer.
Laat in de reacties hieronder weten of je zelf ook nog ideeën hebt of voorbeelden kent.