Nieuwe inzichten Facebook pixel
Als je de Facebook pixel op je site hebt geïnstalleerd, krijg je via je Advertentie Manager of Business Manager > Pixels inzage in het verkeer van Facebook gebruikers op je website. Tot voorheen was dit vrij summier. Maar recent is er een update doorgevoerd waardoor je meer inzicht krijgt en makkelijker door het dashboard kan navigeren. Ik loop er kort met je doorheen.
Hierbij ga ik ervan uit dat je weet hoe in je Facebook Pixel menu komt. Zo niet: Klik op het hamburger menu en zoek naar ‘Facebook Pixel’. Je komt in dan onderstaand scherm waarbij je een verkorte weergave te zien krijgt.
Druk in het Facebook Pixel menu op ‘Details’
Zodra je op Details hebt gedrukt, krijg je een veel uitgebreidere weergave te zien van al het verkeer op je website. In een oogopslag zie je wanneer er veel verkeer op je site(s) was. En mocht je snel meer inzichten willen, dan kun je vanuit hier ook snel naar je Facebook Analytics via ‘Analytics bekijken’ (rechtsboven ).
Detailweergave van je Facebook Pixel
Een van de beperkingen was altijd dat je maar beperkt kon terugkijken in je Pixel verkeer. Namelijk 14 dagen. Dat is nu eindelijk voorbij! Via de knop ‘Alle beschikbare dagen’ kun je zelf een periode kiezen waarvan je het Pixel verkeer wil zien. Hierdoor krijg je veel meer inzichten in het verkeer van Facebook gebruikers op je website(s).
Je kan nu veel verder terugkijken in je Pixel verkeer
Naast een uitgebreidere weergaven van alle gebeurtenissen in de ‘gebeurtenissen’ tab, kun je exact zien welke pagina’s mensen hebben bezocht. Dit altijd al, alleen is het overzicht nu chronologisch en uitgebreid met gebeurteniscategorien en apparaten per tijdstip van gebeurtenis.
Website traffic wordt veel uitgebreider weergegeven
Al met al weer een mooie update. Waardoor marketeers nog meer en betere inzichten krijgen in de performance van de website(s). Heb jij deze update al in je dashboard?