Facebook meten is weten

Facebook heeft een nieuwe functionaliteit uitgerold in je marketing dashboard: Meten is weten. Je kan momenteel voor campagnes en conversies een test opzetten waarna Facebook voor jou de data produceerd voor jou om te leren.

Op die manier kun je via dit test en leer principe je business laten groeien. Ideaal bijvoorbeeld als je 2 campagnes hebt opgezet: bijvoorbeeld op basis van kliks en de andere op basis van landingspagina weergaven. En je wil weten welke het beste presteert.

Zo kun je tegen de laagste kosten adverteren. Want hoe eerder je weet welke campagne het slechtst presteert, des te slechter kun je deze aanpassen of zelfs stopzetten.

Heb je events ingesteld, dan kun je ook deze testen en leren hoeveel conversies je advertenties opleveren. En dit alles binnen een periode die je zelf instelt.

Ben je deze zelf al tegengekomen in je dashboard? Of heb je al testen gedraaid? Laat het even weten.

 

Auteur: tassoheijnen
Categorie: Facebook marketing
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}