Creative Hub

Altijd al makkelijker en sneller advertenties voor mobiel willen maken? Dan heeft Facebook nu iets moois voor je: Creative Hub. Een nieuwe tool die helpt om beter  je werk voor mobiel te ontwerpen. Naast een groter werkblad om je advertenties te bewerken, heb je nu altijd de juiste advertentie formaten en specificaties voor Facebook en Instagram bij de hand. Daarnaast vind je hier ook veel inspiratie. 

Wat kun je ermee?

Als je niet zeker weet wat je kan doen in Facebook of Instagram dan kun je Creative Hub gebruiken om je idee te valideren en checken. Dit kan op de volgende manieren (onder de video):

Inpiratie

Bekijk wereldwijd wat anderen doen en laat je inspireren. Je kan al het artwork bekijken op mobiel (stuur het door en bekijk op je eigen smartphone) of in een inspiratie gallerij. Bekijk ook andere ad formaten zoals Canvas of Carousel. Deze gallerij wordt regelmatig ge-update dus kijk regelmatig voor nieuwe voorbeelden.

Bekijk snel alle formaten

Mogelijkheden bekijken

Ontdek alle verschillende afmeting en ben er zeker van dat je altijd het meest up to date afmeting gebruikt. Voorheen kwam je daar pas achter nadat je een ad had gemaakt of je moest een lijstje bij de hand hebben om de juiste afmetingen aan te houden. Je kan je werk bewaren en later verder werken.

Mock-ups maken

Vanuit de voorbeelden in de inspiratie galerij kun je meteen mock-ups maken met je eigen copy en creative (tekst en foto’s). Je ziet dan meteen wat het resultaat is. En kan zo snel bijstellen en je werk finetunen.

Tekst check

Ondanks dat de 20% tekstregel is afgeschaft, worden advertenties met weinig tekst nog steeds beter vertoond op Facebook. Andersom, afbeeldingen  met veel tekst hebben kans veel minder of zelfs helemaal geen bereik te hebben. Zonde. Om te voorkomen dat je advertentie euro’s uit gaat geven aan advertenties die niet lopen, kun je in de Creative Hub je tekst checken voordat je een campagne gaat draaien. Handig!

facebook-creative-hub-text-check

Voorbeeld van afbeelding met teveel tekst

Toegang tot Creative Hub

Voor inspiratie op Creative Hub heb je geen advertentie account nodig. En je kan deze via Facebook Creative Hub benaderen. Wil je mock-ups maken, dan moet je wel inloggen op je Facebook account. Maar ben niet bang, er zal niks worden gepubliceerd.

Delen en samenwerken

Vanuit Creative Hub kun je samenwerken met anderen. Of een preview van je ads delen via desktop of mobiel. Gedaan met screenshots doormailen. Je partner, klanten of collega’s kunnen meteen op hun eigen device je werk bekijken. Hoeveel heen en weer gecommuniceer gaat dat jou schelen?

Creative-Hub-in-Business-Manager

Waar vind je de Creative Hub? In de tweede kolom van je dashboard.

Stap vooruit?

Het mag duidelijk zijn. Ik ben erg enthousiast over Creative Hub. Veel van de tools die in Creative Hub zitten, waren op zich wel te vinden. Maar niet op een plek. Je kan nu snel en makkelijk door alle tools navigeren en hebt alles binnen handbereik. Een enorme time-saver! Vind jij dat ook? Of heb je nog vragen? Laat het weten in een reactie.

 

Auteur: tassoheijnen
Categorie: Facebook marketing
  1. Een advertentie is zo gemaakt in Creative Hub. Ik kan alleen niet zo snel ontdekken hoe ik een click through ad gemaakt hierin kan inplannen als paginabericht of advertentie op de Facebook pagina die ik beheer. Tips?

  2. Creative Hub is niet perse bedoeld om advertenties mee in te plannen. Dit kan vooralsnog het best via Ad Manager of Power Editor voor advertenties. En Pagina beheer voor berichten op je pagina.

  3. Hey vraagje, je kan nog steeds niet deze tool gebruiken om gewoon post in te plannen zonder er geld achter te steken? Dus niet als advertentie? ofwel?

    thanks,
    Sharon

  4. Hoi Sharon, Creative Hub is inderdaad bedoeld om mock-up advertenties te maken. Dit helpt je vooral om in alle formats je advertenties voor te bereiden. Als je berichten gratis wil inplannen, kun je beter gebruik maken van pagina beheer. Of de Creative Studio tool waar ik ook al eerder over schreef https://socialmasters.nl/studio-voor-makers/. Laat maar weten of je hiermee verder komt.

Comments are closed.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}