Facebook Aangepaste Conversies (Custom Conversions) zijn onmisbaar om goed bij te houden wat je Facebook marketing jou oplevert. En je ROI door te rekenen. Ondanks dat deze Custom Conversions onmisbaar zijn, was je als Facebook marketeer tot voor kort vrij beperkt in het aanmaken hiervan. Frustrerend.
Waar vind je deze Aangepaste Conversies (Custom Conversions) ook alweer?
Facebook Aangepaste Conversies uitgebreid
En dan zul je waarschijnlijk vandaag een klein vreugdesprongetje gemaakt hebben bij het openen van het tabblad Facebook Aangepaste Conversies. Voorheen waren deze namelijk gelimiteerd tot 20 en kon je deze nooit meer veranderen. Vooral dit laatste is erg vervelend, omdat het best voor kan komen dat je een Custom Conversion niet meer nodig hebt of wil verwijderen. Omdat je bijvoorbeeld de verkeerde link als regel had ingevoerd (bij vergissing of door typfouten). Tot voorheen kon dat niet. Nu wel. Yeah!
Halleluja. Je kan Custom Conversions verwijderen wanneer je dit wil. En je hebt nu de beschikking over 40 in plaats van 20.
Meer lucht
Heb je veel salespagina’s of producten waarvan je de conversie wil bijhouden, dan heb je nu twee keer zoveel conversies die je kan meten. Dit geeft je vooral veel ‘lucht’. Omdat je niet meer hoeft te kiezen als die tegen de 20 aan gaan lopen. Iets wat snel gebeurt als je goed wil bijhouden wat je marketing inspanningen je opleveren. Daarbij de mogelijkheid om Facebook Aangepaste Conversies te verwijderen, maakt het nog gebruiksvriendelijker.
De twee grote uitbreidingen: twee zoveel Custom Conversions en mogelijk om te verwijderen.
Happy?
Was deze wijziging jou ook al opgevallen? Of maak je nog geen gebruik van Facebook Aangepaste Conversies (Custom Conversions)? Laat het weten via het reactieveld hier beneden.
Wil je meer leren hierover en weten hoe je deze toepast of hoe Aangepaste Conversies zich verhouden met Standaard Evenementen. Check dan meer uitleg van Facebook zelf.