Wat valt je op aan bovenstaande afbeelding? Precies. Er mist iets. Weet je al wat? Inderdaad. De Power Editor. Facebook Advertentiebeheer is Power Editor! En vica versa.
Het heeft even geduurd in mijn account althans. Ik schreef al veel eerder over het feit dat Facebook Advertentiebeheer zou samensmelten met de Power Editor. Maar pas sinds vandaag zie ik dat de wijziging is doorgevoerd.
Redenen om Power Editor te gebruiken waren bijvoorbeeld vanwege het feit dat je veel makkelijker en sneller verschillende adsets en ads kon bewerken. En ook dat je concepten kon aanmaken van ads en adsets voordat je deze daadwerkelijk ging publiceren.
In Advertentiebeheer worden concepten automatisch bewaard.
Dit laatste kan nu in ieder geval in het nieuwe Advertentiebeheer. Zodra je een adset of ad aanmaakt of een bestaande bewerkt wordt deze automatisch opgeslagen als concept. Pas zodra je op de groene knop ‘publiceren’ drukt wordt de adset of ad actief.
Facebook marketing makkelijker
Starten met Facebook marketing is nu een stuk toegankelijker. En door Advertentiebeheer en de Power Editor samen te voegen is Facebook’s marketing dashboard een stuk vereenvoudigd. Als je dus nog twijfelde of het allemaal een beetje ingewikkeld vond, dan is er nu in ieder geval een drempel minder.
Bij aanmaken van een campagne heb je nu de optie om ‘Snel maken’ of ‘Stapsgewijs’. Dit laatste lijkt op de oude manier van campagnes aanmaken door middel van Advertentiebeheer. Snel maken lijkt op de ‘oude’ Power Editor wijze.
[thrive_optin color=”blue” text=”” optin=”101″ size=”medium” layout=”horizontal”]