Hard aan het communiceren zonder resultaat?

Heb je geen idee wat je social media inspanningen opleveren? Of ben je nog steeds nieuwsbrieven en krantjes aan het rondsturen zonder duidelijk beeld wat de conversie hierop is? Misschien ben je wel lekker bezig met content marketing, customer journeys, story telling, lean projecten, design thinking zonder dat je echt grip hebt op de uitkomsten hiervan?


Denk je bij campagnes meteen aan het maken van logo's, mooie foto's, een duur reclame bureau inhuren voor de ultieme slogan laten verzinnen of art directors gave dingen laten maken?


Of is jouw credo: "Ik doe niet aan betaald bereik, want ‘wij zijn toch geen commerciële organisatie?" Misschien komt dat ook omdat je niet goed weet wat het verschil tussen seo en sea, betaald en organisch bereik is? En vooral wat voor mega resultaten je kan behalen met gericht betaald bereik tegenover breed organisch bereik. 


Zie je tegelijkertijd andere organisaties in jouw sector die keihard aan het knallen zijn met een campagne/ tool / website / idee / sociaal kanaal. En denk je dat wil ik ook? Wil je nog steeds in de krant komen, omdat je denkt dat dan komen de aanmeldingen / donaties / … vanzelf komen rollen?


Tijd om de stap van communicatie naar online marketing te maken

 

En serieus aan de slag te gaan met de mogelijkheden van 'digitaal'. Want misschien ben je al verder en campagne matig aan het werken. Of zelfs aan het stoeien met het automatiseren van bepaalde processen.


En weet je dat je de transformatie naar digitaal moet maken maar heb je geen idee waar te beginnen. Of weet je dat oude marketing gewoon niet meer werkt, veel te duur is en veel te veel tijd en energie kost. En dat online the way to go is. Maar door allerlei redenen kan/wil/durf je er niet aan te beginnen. 

Geen nood

Je bent niet de enige. Veel non profits, zorg organisaties, stichtingen of overheidsinstanties hebben moeite om de stap naar online marketing te maken. 


Maar ook bedrijven die in de 'zachte sector' werkzaam zijn stoeien om structureel meetbare wervingsactiviteiten op te zetten die daadwerkelijk resultaat opleveren. Bijvoorbeeld trainings- of coaching bureau's, yoga studio's, therapeuten, uitgevers, evenementen bureau's. 

Oude marketing draaide vooral om veel schreeuwen en hopen op conversie.

facebook doelgroep maken en beheren

Nieuwe marketing draait om zeer gericht bereik, meten en exact weten wat je conversie is.

Aanmeldingen verzamelen. Vrijwilligers werven of deelnemers voor je bijeenkomst, donateurs, sollicitanten of nieuwe cliënten. Maar ook deze goed opvolgen. Vasthouden. Warm maken voor je aanbod. 


Het zijn allemaal voorbeelden van online marketing activiteiten die nu zoveel makkelijker zijn.

Als je het vergelijkt met vroeger. Toen moest je nog flyeren of in een drukke winkelstraat mensen aanspreken. Of van deur tot deur gaan. Of zelfs op televisie proberen te komen. 


Het kan nu allemaal zoveel makkelijker, sneller, budget vriendelijker. En volledig geautomatiseerd.

Eén druk op de knop

En je hebt die hele winkelstraat van vroeger binnen no-time bereikt in hun tijdlijn, zodat je ze kan converteren naar een aanmelding. 


Sterker nog: met een druk op de knop kun je dat zelfde televisie publiek bereiken. Voor heel veel minder budget.


Als je eenmaal ervaren hebt welke winst je hiermee behaalt, vraag je jezelf af waarom je de stap naar online marketing niet eerder hebt gemaakt. 


Instellen op resultaat

Natuurlijk. Het is makkelijk gezegd: een druk op de knop. Er komt iets meer bij kijken. Je moet van tevoren een en ander instellen. Je moet nadenken over je strategie. En je copy en creatives moeten converteren. 


Ook niet onbelangrijk is, dat jouw website, jouw follow-up systeem en natuurlijk jouw aquisitie kanalen optimaal ingesteld moeten zijn. Zodat jij hier geen omkijken meer naar hebt. 


En hier help ik je bij. 


Want misschien klinkt dit allemaal overweldigend:

  • Processen optimaliseren voor conversies in plaats voor bereik of bewustwording. 
  • Inspanningen meetbaar maken.
  • Een volautomatische marketing machine opzetten. 


Het klinkt misschien futuristisch, te snel voor jouw organisatie of te commercieel. Realiseer je dan: De toekomst is nu. 


Oók voor jouw doelgroep. Die maakt geen verschil tussen de harde - of zachte sector. Die is namelijk gewoon online. En heeft een smartphone. En wil geholpen worden. 


En dat kan door jou. Als je ze weten te vinden. Als je bij hen bekend bent. Als je hen weet te overtuigen voor jou te kiezen. 

Deze klanten gingen jou voor

Training en coaching

Jongerenbureau GenerationWhy haalt door volledig in te zetten op online marketing automatisch klanten (scholen, gemeenten, ouders) binnen. En groeide van een lokaal naar landelijk bureau. 

 


Boeken 

Het is leuk als je in de media komt met je nieuwe boek. Aandacht is altijd goed. En hierdoor zul je ook meer verkopen dan als je niks doet. 


Maar de grote klapper voor het boek Millenial Manifest kwam toen we in gingen zetten op Facebook - en Instagram marketing.  

High End opleidingen

Ook producten in het hogere prijssegment zijn beter online te verkopen, dan met oude marketing. Zelfs voor een zeer specifieke doelgroep (beleidsmakers) waarvan je in eerste instantie misschien niet verwacht dat je deze met online marketing kan werven. 


Klaar om resultaatgericht te werven?

Laten we dan praten.